måndag, maj 04, 2009

Hela mitt första maj-tal på youtube

I fredags var jag huvudtalare på första maj i min gamla hemkommun Boden och det var väldigt kul att bli inbjuden dit. Eftersom Vänsterpartiet precis har lämnat den så kallade "Bodenalliansen" där de sedan 2002 hade suttit tillsammans med alla partier utom oss Socialdemokrater och Kristdemokraterna hade vi vårt första maj-firande med dem. En hel del deltog i firandet i det mycket fina vädret, i tåget gick dryga 170 personer och ca 400 lyssnade på talen. Folk var väldigt taggade, vilket gav en riktigt härlig stämning!

Hela mitt tal finns nu upplagt på youtube:
- Del 1 av talet hittas här.
- Del 2 av talet hittas här.
- Del 3 av talet hittas här.

De två stora dagstidningarna i Norrbotten, Kuriren och NSD, skrev om firandet. Kurirens artikel hittas här och NSD:s här. Förresten en grov felskrivning av NSD som citerade mig på att ha sagt att "fem miljoner kvinnor och män kommer att stå utan jobb nästa år" - det jag säger är 500 000.


Jag i action.

Innan talet, jag i mitten längst bort.

Andra bloggar om , , ,

Inga kommentarer: